Flexibel e-handel

När du ska starta upp en e-handelslösning bör du titta på mer än bara sökmotorfunktioner och kopplingar mot affärssystem. Vad kan du göra i verktyget, hur flexibelt är det?
I de flesta system är du låst till ett antal mallar. Du kan visa dina produkter på ett visst sätt i listor och på produktsidor. Du kan skapa och visa kampanjer i en kampanjkategori och så vidare.
Tänk dock på alla andra möjligheter som finns. När du skapar kategorisidor/ingångssidor till dina varugrupper bör du kunna lägga till texter, bilder, länkar och så vidare för att kunna beskriva produkterna i din varugrupp. Detta blir inte bara tydligare för din besökare, det förstärker även din optimering för sökmotorer.
Du ska även kunna lägga till produkterbjudande/produktlistor på sidor som villkor, 404, kontakta oss, nyheter, kassasteget mm. Detta "lurar" in din besökare i merköp på ett fint sätt. Det finns i vissa verktyg stor flexibilitet när det gäller sådana funktioner. Om du arbetar med nyhetsbrev så bör även detta vara integrerat med din hemsida och e-handel. Du sparar då tid genom att göra jobbet en gång.

Vill du veta mer om en riktigt bra och flexibel e-handelsplattform med all denna funktionalitet samt mycket mer, läs mer på www.sitesmart.se

Lycka till i din satsning!

Ta er inte vatten över huvudet...

Vi har nu lanserat ytterligare en e-handelslösning. När du som e-handlare ska starta upp eller byta ut verktyget till din e-handel är det viktigt att lägga ribban på rätt nivå. Förstå mig rätt nu. Du ska självklart ha höga förväntningar och visioner men det är viktigt att du noga tänker igenom arbetsbördan att nå dit. Jämför dig inte med de största aktörerna, de flesta gör tyvärr det. De har många som arbetar enbart på sina onlinetjänster och lägger miljontals kronor på sina e-handelslösningar.

Börja med att lägga upp en lagom målsättning och bryt sedan ner den i delmål. När du nått dina mål sätter du upp nya och går vidare. Du kommer då snabbt igång med din e-handel och du ger den möjligheten att växa sakta och säkert. Du kan hamna i knipa om den växer för snabbt, logistiken blir ofta knepig med förseningar och missnöjda kunder som följd.

Kör hårt och våga satsa, men gör det helhjärtat.

mvh  /   Team SiteSmart

RSS 2.0